Thursday, November 11, 2010

SUDUT PELAJARAN SEKOLAH


Sudut ini kelihatan tidak begitu menarik, tetapi apabila guru - guru pandai menarik perhatian murid dan menggunakannya dengan baik. Maka peluang murid untuk belajar juga akan senantiasa terbuka luas kerana pengajaran dan pembelajaran tidak hanya berlaku di dalam kelas.... selain daripada dirumah.....fikirkanlah.......

Di sudut matematik, terdapat beberapa topic yang digunapakai dalam skim pelajaran sekolah. Murid dapat melawat sudut tersebut untuk menimba ilmu pengetahun secara lebih mendalam lagi.

Walaupun sibuk dengan aktiviti tersebut, salah seorang daripada mereka memang suka digambar.

Bak kata pepatah orang putih "GOOD HABITS DIE HARD" hehehe... inilah yang kita akan contohi kepada Tunas Bangsa kita. Berikanlah contoh yang baik kepada murid - murid, supaya kita (GURU) akan melahirkan insan yang berguna iaitu sopan, berbudi serta pandai berbicara dan saling hormat menghormati diantara satu sama lain.

Salah satu hasil yang dibuat dengan bantuan semua pihak sekolah, walaubagaimanapun.. beberapa orang guru yang tidak ikut serta akan diberikan peluang untuk sudut- sudut lain.

Berkerjasama dan berkomunikasi secara effektif adalah kunci utama penyelesaian masaalah dimana sahaja. Tahniah diucapkan kepada warga sekolah ini.

Membuat keputusan (Decision Making) adalah element yang penting dalam membuat sesuatu perkara. Murid membuat keputusan, memilih dan berbincang sesama sendiri pada apa yang mereka perlukan untuk mencantikkan sudut -sudut tersebut.

Mereka diberikan peluang untuk membuat apa saja bagi kepentingan sekolah

No comments: